Tärningsspel och minneslek

Idag har alla elever gjort varsin clown i ett tärningsspel. Alla fick i uppgift att på ett vitt papper rita ett huvud. En efter en har de sedan rullat en tärning för att sedan läsa vilken del de fick rita ut på clownen.

Trots att alla fick samma uppgift så ser clownerna helt olika ut. Fantastiskt vilken kreativitet och skapar glädje.

De delar vi arbetat med i läroplanen är

  • Bokstäver och andra symboler för att förmedla budskap.
  • Skapande genom lek, bild, musik, dans, drama och andra estetiska uttrycksformer.
  • Naturliga tal och deras egenskaper och hur de kan användas för att ange antal och ordning. Del av helhet och del av antal.

På den fria leken har eleverna ritat, gjort pärlplattor, spelat spel, byggt med Kapla stavar osv. Alla elever har även suttit en kort stund vid datorn och arbetat med programmet Minneslek.

 


Prenumerera på nya blogginlägg

En kommentar till “Tärningsspel och minneslek”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *